بلاگ
درباره ما
تماس با ما

اهمیت سمپاشی انبارها

کافه لید

نویسنده: کافه لید

دوشنبه، ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۵
بازدید۶۰۴نفر
زمان مطالعهزمان مطالعه:۱۰دقیقه
سمپاشی انبار

در تعریف، انبار به محل نگهداری مواد غذایی، اشیا، وسایل الکترونیکی و...گفته می‌شود. نظافت و پاکیزگی انبارها، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در صورت عدم رعایت پاکیزگی، انبارها بهترین مکان برای سکونت حشرات و جانوران موذی خواهند شد. به منظور کنترل ورود آفات در انبار و جلوگیری از خساراتی نظیر: صدمه به سلامت کارگران، ضررهای مالی و آسیب به بارهای داخل انبار معمولا از سمپاشی استفاده می‌شود.

همانطور که گفته شد، وجود آفات و آسیب به بارهای داخل انبار یکی از معضلات بزرگ انبارداران است. شناسایی انواع حشرات و جانوران موذی، چگونگی از بین بردن دائمی این موجودات، انواع آسیب‌های این آفات به بارها و....می‌تواند از سوالات مهم صاحبان انبار باشد. در این مقاله به پاسخ این سوالات مهم می‌پردازیم.

نشانه‌های وجود ‌آفات در انبار

همیشه نشانه‌هایی از وجود آفات در انبارها وجود دارد که این علائم عبارتند از:

1. جویدگی: موش‌ها و سوسک‌ها به طور مداوم در حال جویدن هستند. مقوا خرد شده، چوب‌های شکسته شده، دیوارهای سوراخ شده یا کابل‌های پاره شده می‌تواند نشانه وجود موش‌ها و سوسک‌ها در انبار شما باشد.

2. بوی نامطبوع:  حشرات همیشه باعث ایجاد بوی نامطبوع در فضا ‌می‌شوند، پس همیشه حواستان به این اتفاق باشد زیرا ممکن است علت این بوی نامطبوع وجود حشرات موذی باشد.

3. مدفوع حشرات یا جانوران: مدفوع حشرات یا جانوران به صورت دانه‌های کوچک و تیره در گوشه‌گوشه انبار به‌جا می‌ماند. این مدفوع به‌طور بالقوه، باکتری‌ها‌ و ویروس‌ها را گسترش می‌دهد و نه تنها برای محصولات شما، بلکه برای کارگران نیز ایجاد‌ خطر می‌کند.

با مشاهده‌ی هر یک از این علائم در انبار، شما باید سریعاً به فکر از بین بردن این حشرات و جانوران  از انبار خود، و پاکسازی انبار از طریق سمپاشی باشید. یکی از راه‌های پاکسازی انبارها تماس با شرکت‌های سمپاشی‌ست تا برای سمپاشی انبار شما اقدام کنند. درحالی که تشخیص حشرات و جانوران موذی شناخته شده ساده است، اما نوعی از آفت‌ها وجود دارند که به راحتی قابل شناسایی نیستند. از جمله حشرات و جانورانی که می‌توانند به انبارها راه پیدا کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سوسک‌‌ها: هنگامی که یک سوسک قهوه‌ای یا سیاه کوچک در انبار دیده می‌شود می‌تواند زنگ خطر را برای شما به صدا دربیاورد. با این حال، سوسک‌های سیگار، سوسک‌های داروخانهای، سوسک‌های آردی و سوسک‌های انباری اگر کنترل نشوند، می‌توانند به غذاهای خشک مانند آجیل، آرد، جو، غلات و غذای حیوانات خانگی حمله کرده و خسارات جبران ناپذیری به‌بار بیاورند.

سوسک‌های عنکبوتی: سوسک‌های عنکبوتی نوع دیگری از سوسک‌های انبار هستند که نه‌تنها از غذاهای انسان، بلکه از مدفوع ‌آفات دیگر نیز تغذیه می‌کنند. سوسک‌های عنکبوتی نامشان را از بدن متمایز و پاهای بلند خود گرفته‌اند که می‌توان آن‌ها را با یک عنکبوت کوچک اشتباه گرفت. این بدان معناست که ممکن است این سوسک‌هاتا مدت‌ها به عنوان آفت شناخته نشوند.

شپشک‌ها : شپشک‌ها، سوسک‌های کوچکی هستند که محصولات مختلفی مانند برنج، لوبیا، غلات و ذرت تغذیه می‌کنند و تخم‌های خود را در بذرها می‌گذارند و آن‌ها را به یک آفت کشاورزی تبدیل می‌کنند. آن‌ها را می‌توان با سر پوزه مانندشان تشخیص داد. گرچه شپشک‌ها برای انسان بی‌ضرر هستند، اما مصرف کنندگان درصورت پیدا کردن شپشک در غلات خانه خود، خوشحال نخواهند شد.

شب پره‌های هندی: حشره‌ای دو رنگ با رنگ قهوه‌ای تیره و روشن هستند. شب‌ پره هندی یکی از رایج‌ترین ‌آفات غذایی در جهان است. این حشره به غذای حیوانات خانگی، نان، پسته، ماکارونی، آرد، دانه‌ها و سایر غذاها حمله ‌می‌کند. همچنین می‌تواند از طریق بسته بندی‌ها وراد منازل شود.

برای کنترل ورود ‌آفات به انبار چه کنیم؟

بهترین راه برای کنترل ورود آفات در انبار کمک گرفتن از متخصصین سمپاشی است. قطعا یک انباردار یا کارگر ساده‌ی انبار قادر به تشخیص بسیاری از این حشرات نیست. برای این‌کار نیاز به نیروی متخصص حشره‌شناسی داریم تا با تشخیص نوع حشره و استفاده از سم مناسب، بدون آسیب به محصولات داخل انبار ، محیط را برای شما پاکسازی کند.

نکات مهم جهت جلوگیری از ورود حشرات به انبار

با رعایت نکات زیر می‌توانید وجود حشرات را در انبار به حداقل برسانید:

•             از پوشاندن درزها و سوراخ‌ دیوارها، مهر و موم بودن پنجره‌ها و راه‌‌های ورودی به سقف کاذب اطمینان حاصل کنید.

•             با جلوگیری از نشت آب مانع از مرطوب شدن انبار و تامین آب مورد نیاز آفات شوید و تولید مثل آن‌ها را دشوارتر کنید.

•             انبار را از هرگونه ضایعات و پسمانده‌های غذایی پاکسازی کرده و از تفکیک زباله های خود غافل نشوید.

شما می‌توانید با رعایت این نکات باعث کاهش ورود آفات به انبار شوید؛ اما بهتر است برای نتیجه بهتر و از بین بردن کامل آفات با متخصصین سمپاشی تماس بگیرید.

فواید کار با شرکت‌های سمپاشی

شرکت‌های سمپاشی برای از بین بردن آفات، جلوگیری از شیوع بیماری و خسارت مالی به شما کمک می‌کنند. هنگام کار با این شرکت‌ها می‌توانید خیال آسوده‌تری داشته باشید چراکه با دقت و آگاهی کامل از  تشخیص نوع حشره، تعیین نوع و میزان سم مناسب، بدون آسیب به شما و محصولات انبار، حشرات و جانوران موذی را بهطورکامل از بین می‌برند. لازم به ذکر است که بگوییم خودتان دست به سمپاشی نزنید این‌کار ممکن است صدمات جبران ناپذیری برای کارگران و وسایل داخل انبار داشته باشد.

شما می‌توانید به متخصصین سمپاشی نوین اعتماد کنید تا با حضور کارشناسان مجرب و حرفه‌ای، انبار شما را از حضور‌ آفات پاک کنند.

دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال پیــــام