بلاگ
درباره ما
تماس با ما

استفاده از دستگاه‌های دورکننده حشرات

کافه لید

نویسنده: کافه لید

دوشنبه، ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۶
بازدید۸۲۶نفر
زمان مطالعهزمان مطالعه:۱۰دقیقه
دستگاه دورکننده حشرات

دستگاه دورکننده حشرات موذی و جانوران

محصولات بی‌شماری برای دور کردن و از بین بردن جانوران و حشرات موذی در بازار موجود است که نوید بخش نتیجه‌های عالی ولی درعمل بسیار ناکارآمد هستند. این محصولات در بدترین حالت، ممکن است از نظر سلامتی برای شما و خانواده‌تان خطرناک باشند.

دور نگه داشتن حشرات موذی و جوندگان، همیشه برای صاحبان خانه و یا محل کار حائز اهمیت است. وجود این حشرات باعث بیماری‌های متعدد، خسارتهای مالی، جانی و...است. مردم همیشه به دنبال رفع این دغدغه هستند و اغلب به دلیل کاهش درآمد و عدم تمایل به قطع موقت روند کاری، از سمپاشی سر باز می‌زنند. صاحبان خانه و مشاغل برای دفع آفات ترجیح می‌دهند از روش‌های دیگری استفاده کنند که یکی از این روش‌ها دستگاه‌های دور کننده‌ی آفات هستند. اما سوال مهمی که مطرح می‌شود این است که آیا کدام روش بهتر است؟ دستگاه دورکننده حشرات یا سمپاشی؟ در ادامه‌ی مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

دستگاه دور کننده حشرات چیست؟

به‌طور خلاصه، دستگاه دفع‌کننده آفات (التراسونیک) صداهایی با فرکانس بالا منتشر می‌کنند که تولید کنندگان ادعا دارند، آفت خانگی را کاهش می‌دهد اما آزمایش‌ها نشان داده است که اکثر این دستگاه‌ها مطابق با دستورالعمل‌ها و تبلیغات کار نمی‌کنند. برخی از صاحبان خانه در ابتدا اثر فوری را مشاهده کرده‌اند، اما با گذشت زمان مشکل حشرات و جوندگان همچنان ادامه داشته است.

دستگاه دفع آفات (التراسونیک) برای دفع، زخمی یا از بین بردن آفات خانگی صداهایی با فرکانس بالا را منتشر می‌کنند. اینکه آیا آن‌ها واقعاً در انجام این کار موثر هستند یا خیر، همیشه مورد بحث بوده است.

دستگاه دور کننده حشرات چگونه کار می‌کند؟

دستگاه‌های التراسونیک به پریزهای برق متصل  شده و پس از آن صداهایی با فرکانس بالا منتشر می‌کنند. صدا ظاهراً باعث ایجاد یک پاسخ فیزیولوژیکی، معروف به پاسخ تشنج شنوایی است که موجب آسیب به مغز آفات و درنهایت مرگ ناشی از خونریزی مغزی میشود. نکته قابل توجه در مورد این دستگاه‌ها این است که جوندگان، گیج شده و این اختلال مانع از جمع‌آوری غذا، تولید مثل، ایجاد لانه یا برقراری ارتباط می‌شود.

استفاده از صدای فراصوت برای جلوگیری از آفات یک استراتژی قدیمی است. چینیان باستان برای جلوگیری از هجوم جوندگان در محصولات کشاورزی و ساختمان‌ها از تعدادی دستگاه حسی-بازدارنده مکانیکی استفاده می‌کردند که این فرکانس‌های صوتی، بالای حد شنوایی انسان است.

مطالعات برای بررسی اثرات دفع آفات التراسونیک نتایج متفاوتی را نشان داده‌اند. این دستگاه‌ها در دفع برخی حشرات مانند جیرجیرک‌ها موثراند اما تأثیر کمی بر سوسک‌ها داشتند. مورچه‌ها و عنکبوت‌ها تحت تأثیر هیچ یک از دستگاه‌ها نبودند. باتوجه به آزمایشات انجام شده به‌نظر می‌رسد آفات در وهله اول توسط سر و صدا اذیت می‌شوند، اما در طول این بررسی‌ها مشخص شد که آن‌ها به این فرکانس عادت می‌کنند چرا که متوجه می‌شوند سر و صدا بی‌خطر است.

در مورد این دستگاه‌ها نگرانی‌هایی نیز وجود دارد مثل: تضعیف صدا در مکالمات تلفنی، اختلال در شنوایی سمعک و اخلال در سیستم‌های دزدگیر. سر و صدا همچنین ممکن است باعث ناراحتی خرگوش و حیوانات خانگی مثل: خوکچه هندی و همستر شود. گربه‌ها و سگ‌ها می‌توانند در محدوده التراسونیک بشنوند، اما به نظر می‌رسد صدای منتشر شده توسط این دستگاه‌ها برای برخی از حیوانات اذیت کننده است.

دستگاه‌های التراسونیک به‌دلیل سهولت استفاده و همچنین ادعا برای عدم نیاز به سمپاشی و تله‌گذاری، محبوب و مورد توجه مصرف کنندگان هستند. دستگاه‌های الکترومغناطیسی و زیر صوت دیگر نیز وجود دارند که طراحی‌ آنها از نظر شدت سیگنال، سرعت و فرکانس متفاوت است.

بنابراین صاحبان خانه برای مواجهه با مشکلات آفات باید به شرکت‌های سمپاشی واجد شرایط اعتماد کنند. کارشناسان سمپاشی می‌توانند به آن‌ها کمک کنند تا مشکل آفت خود را شناسایی و در مورد راه حل‌های عملی و موثر به آن‌ها مشاوره دهند.

دستگاه دورکننده حشرات یا سمپاشی؟

فروشندگان دستگاه‌های دورکننده حشرات درصورت کار نکردن دستگاه‌ها بهانه‌هایی دارند، مثل: دوماه صبر کنید تا نتیجه حاصل شود، یک الی دو دستگاه دیگر خریداری کنید(بسته به متراژ محل)، دیوارها عایق نیستند و اثر این امواج از دیوارها عبور کرده و تاثیری بر حشرات نمی‌گذارند و...در این بین برخی ریختن سم را به شما توصیه می‌کنند پس با این اوصاف سمپاشی بهتر نیست؟

سمپاشی نوین با همکاری متخصصین حشره‌شناسی و کارشناسان مجرب سمپاشی، بهترین راهکار را به شما ارائه می‌دهد. کارشناسان سمپاشی نوین با رسیدگی سریع به مشکل شما، به‌کارگیری بهترین و بروزترین متدها، مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت را در اختیار شما می‌گذارد.

دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال پیــــام